Wilt u een afspraak maken? klik dan hier onder voor meer informatie.

Voor wie

Oefentherapie Mensendieck wordt toegepast bij volwassenen en kinderen. Een oefentherapeut Mensendieck geeft behandelingen gericht op twee verschillende doelgroepen:

• Mensen met pijnklachten
  • Mensen zonder pijnklachten

Indicaties met pijnklachten:

• De behandeling van klachten, veroorzaakt door houdings- of bewegingsafwijkingen, bijvoorbeeld nek-, schouder- en rugklachten (o.a. whiplash, frozen shoulder, scoliose, versterkte kyfose en verdiepte lordose), heupklachten, SI-klachten, spanningshoofdpijn, alsmede bestrijden van beroepsgerelateerde klachten;
  • De behandeling van orthopedische aandoeningen zoals arthrose, osteoporose, ziekte van Scheuermann;
  • De behandeling van patiënten met neurologische aandoeningen, zoals spit, hernia, ischias en uitstralende zenuwpijnen, ziekte van Parkinson, Multiple sclerose.De behandeling van reumatische aandoeningen zoals reumatoÏde arthritis, ziekte van Bechterew, fibromyalgie;
  • Verbetering van de ademtechniek, b.v. bij CARA , astma, hyperventilatie; stress gerelateerde klachten, spanningshoofdpijn.
  • De behandeling van urologische klachten zoals stress incontinentie en urge incontinentie;
  • Klachten tijdens en na de zwangerschap zoals bekkeninstabiliteit en lage rugklachten;

Indicaties zonder pijnklachten:

• Mensen met een risicoberoep (bijvoorbeeld: beeldschermwerkers, kapsters, timmerlieden, kassamedewerkers, mensen werkzaam in de zorg en andere beroepen) waarbij langdurig dezelfde houdingen en bewegingen aangenomen moeten worden
  • Kinderen die in de groei zijn
  • Zwangere vrouwen
  • Houdingsverbetering.

Bovenstaande lijst kan natuurlijk nooit volledig zijn. U kunt altijd informatie bij ons inwinnen.

Oefentherapie Mensendieck Merwesteijn
Het Palet.